Webagogo
Image default
Aanbiedingen

De effectiviteit van een bedrijfsfilm

Een bedrijfsfilm maken, is niet gemakkelijk. Je moet over veel dingen nadenken. Zo moet je zorgvuldig alle stappen zetten naar een succesvolle bedrijfsfilm. Het script en het draaiboek moet compleet zijn. Daarnaast moet je natuurlijk gebruik maken van de juiste materialen, maar hulp van professionals is zeker niet onverstandig. Maar wat is de effectiviteit van een bedrijfsfilm? In dit artikel leggen we het uit. 

Starten met een goed plan 

Je moet natuurlijk starten met een goed plan. De contentplanning is de basis van jouw marketing in dit verhaal. Het is belangrijk om te bedenken hoe jij de bedrijfsvideo wil inzetten. Het doel, de doelgroep en film zelf moet een doel dienen. Daarom is belangrijk om van tevoren te bedenken hoe jij het wil inzetten en voor wie. Zodra je dit goed weet, is de effectiviteit van de film ook hoog. 

Bewegend beeld is de toekomst 

Bewegend beeld is de toekomst. We willen liever geen lange lappen tekst lezen. Bovendien is beeld ontzettend effectief. Mensen die beeld bekijken, onthouden veel meer dan wanneer ze een tekst lezen. Informatie die visueel naar de hersenen wordt verstuurd, nemen we sneller op. 

Echt de aandacht trekken 

Je kunt met een bedrijfsfilm makkelijk aandacht trekken van leads, potentiële collega’s en jouw huidige klanten. Je kunt dit doen met behulp van social media, zoals LinkedIn, maar ook via kanalen zoals YouTube. Een video trekt vele malen sneller aandacht dan een flyer of een website. Zo trek jij gemakkelijk aandacht. 

Verhoging van merkwaarde 

Met een bedrijfsfilm verhoog je jouw merkwaarde. Een bedrijfsfilm laten maken, levert ook geld op. Je kunt het inzetten voor het werven van medewerkers, maar ook potentiële klanten en huidige klanten vinden het leuk om te zien hoe het bij jullie gaat. Daarom voegt het ook veel waarde toe aan jou brand. Het is meer dan nieuwe collega’s werven. Je kunt het ook inzetten om meer bekendheid te geven aan jouw merk. 

Sneller overtuigt 

Nieuwe medewerkers die komen solliciteren via een bedrijfsvideo zijn sneller overtuigt. Ze hebben vaak vooraf al een beter gevoel bij het bedrijf. Bovendien heb je kans dat meer sollicitanten komen die echt overtuigt zijn van jouw organisatie. Kandidaten die niet geschikt zijn, zullen afhaken bij een bedrijfsfilm die niet aanspreekt. Het is een effectief middel voor jouw employer branding

Betere vindbaarheid

Een bedrijfsfilm kan bijdragen aan jouw vindbaarheid. Wanneer je een video goed inzet, vergroot je online vindbaarheid. Door middel van de juiste titel en de juiste ondertitel kan de Google precies zien waarover de video gaat. Zo kom je ook terug in de zoekresultaten. 

Maak altijd gebruik van een professional 

Maak bij het maken van een bedrijfsfilm altijd gebruik van een professional. Een video maken doe je niet zomaar. Bovendien is het materiaal wat je ervoor nodig hebt ontzettend duur. Het is dus ook slim om iemand in te zetten voor de beste materialen. Zo creëer je een video die ook in de toekomst nog te gebruiken is. Immers, de video is van de beste kwaliteit en daardoor kan deze nog lang mee gaan.