Bedrijfsfilms zijn tegenwoordig erg populair en veel bedrijven investeren erin. Maar waar moet je aan denken als je er zelf een maakt? Het script moet compleet zijn met alle noodzakelijke stappen voor succes – dit omvat ook het gebruik van de juiste materialen! Professionele hulp kan echter een enorm verschil maken. Maar wat is de effectiviteit van een bedrijfsfilm? In dit artikel leggen we het uit. Een goed planHet is van cruciaal belang om een duidelijk plan te hebben voordat je aan een videoproject begint. De eerste stap van de voorbereiding van de inhoud omvat het nadenken over wat je wilt dat de boodschap/het doel van uw bedrijfsfilm is en hoe het degenen die ze bekijken zal dienen – dit helpt ervoor te zorgen dat we effectief spreken, onze boodschappen efficiënt gebruiken voor een maximale impact! Bewegend beeld is de toekomstVideomarketing is een blijvertje. Het is een geweldige manier voor bedrijven van elke omvang, van start-ups die kapitaal of middelen zoals know-how nodig hebben; bureaus die hun aanbod willen uitbreiden buiten webdesign en SEO-diensten. Bedrijven die nieuwe manieren proberen te vinden om internationaal publiek te bereiken dat anders misschien nooit van hen zou horen – laat staan zich met uw merk bezighouden! Je kunt video’s creatief gebruiken op social media platforms zoals LinkedIn door korte clips te posten Echt de aandacht trekkenJe kunt met een bedrijfsfilm makkelijk aandacht trekken van leads, potentiële collega’s en jouw huidige klanten. Je kunt dit doen met behulp van social media, zoals LinkedIn, maar ook via kanalen zoals YouTube. Een video trekt vele malen sneller aandacht dan een flyer of een website. Zo trek jij gemakkelijk aandacht. Merkwaarde verhogenIn de 21e eeuw zijn bedrijfsfilms een must voor elk bedrijf dat concurrerend wil blijven. Een bedrijfsfilm kan jouw merkwaarde verhogen en geld in het laatje brengen dat je anders misschien niet had gekregen via werving of andere bronnen! Je kunt het ook gebruiken als een kans om nieuwe medewerkers te werven- en zelfs huidige klanten zullen het leuk vinden om te zien wat er gebeurt bij hun favoriete organisatie van dichtbij op het scherm De voordelen om dit door professionals te laten doen wegen veel zwaarder dan de nadelen die aan het inhuren van professionals verbonden zijn (tenzij we het over kosten hebben). Sneller overtuigtJe denkt misschien dat videoadvertenties alleen zijn weggelegd voor bedrijven met grote budgetten, maar dat heb je mis. Een nieuwe studie heeft aangetoond hoe het gebruik van dit medium daadwerkelijk kan helpen om meer sollicitanten te krijgen. En hen bewust te maken van uw mogelijkheden die beschikbaar zijn binnen hun branche of veld! Als iemand echt houdt van wat ze zien na het bekijken van een – er is altijd een goede kans dat andere mensen zal ook, want we willen allemaal samen te werken aan succes toch? Het is een effectief middel voor jouw employer branding. Vindbaarheid verbeterenEen online video kan de sleutel zijn om je vindbaar te maken. Wanneer het op de juiste manier gebruikt wordt, vergroot het jouw kansen om gevonden te worden door Google en andere zoekmachines in zowel organische als betaalde advertenties! Titels en ondertitels zijn belangrijk omdat ze mensen precies laten weten wat er wordt aangeboden zonder dat ze hele clips hoeven te bekijken of pagina’s informatie hoeven te lezen over producten/diensten. Maak altijd gebruik van een professionalMaak bij het maken van een bedrijfsfilm altijd gebruik van een professional. Een video maken doe je niet zomaar. Bovendien is het materiaal wat je ervoor nodig hebt ontzettend duur. Het is dus ook slim om iemand in te zetten voor de beste materialen. Zo creëer je een video die ook in de toekomst nog te gebruiken is. Immers, de video is van de beste kwaliteit en daardoor kan deze nog lang mee gaan. |
